Langs de Gistelsteenweg in Varsenare botsen we op de prachtige nieuwbouw van dameskledingwinkel Fiorelle. Elien De Clercq opende in volle coronaperiode samen met haar man Eli de deuren van haar zaak.
‘We komen allebei uit ondernemende families en koesterden altijd al een droom om samen iets uit de grond te stampen. Na drie jaar zoeken zijn we uiteindelijk op deze locatie langs de Gistelsteenweg terecht gekomen. We vonden het heel belangrijk om goed gelegen te zijn langs een drukke invalsweg naar Brugge. Op deze locatie was er vroeger een houtzagerij gevestigd. Mijn man is schrijnwerker en toen hij vernam dat de zaak zou stoppen is de bal aan het rollen gegaan.
Fiorelle wil vooral inzetten op de totaalbeleving en onderscheidt zich met een persoonlijke aanpak van de grote kledingketens. We gaan samen met de klant op zoek naar de geschikte outfit voor elke gelegenheid.We organiseren bovendien regelmatig evenementen waarbij de nieuwe collectie wordt voorgesteld samen met een hapje en een drankje. We vergeten daarbij ook de mannen niet, want zij kunnen even ontspannen aan de bar met een lekker drankje of zich vergapen aan de prachtige oldtimer in de winkel.
Fiorelle gaat doelgericht collecties kiezen die je niet vindt in de grote winkelketens en die vooral ook betaalbaar zijn. Mensen denken soms als ze de winkel aan de buitenkant zien dat we alleen maar dure kleding verkopen, maar dat is dus zeker niet waar. Kwaliteit is voor ons belangrijker dan kwantiteit, dus voorlopig houden we het bij onze enige vestiging in Varsenare. Als zaakvoerder vind ik het heel belangrijk om dicht bij mijn klanten te staan en dat kan je niet als je meerdere winkels hebt. Maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
Na twee jaar corona staan we nu voor nieuwe uitdagingen met de energiecrisis. Daarom hebben we net geïnvesteerd in zonnepanelen en zal er op onze ruime parking ook een laadpaal komen voor elektrische wagens. Dat is ook een extra service voor onze klanten. We willen van Fiorelle een begrip maken in de regio. Het is de bedoeling als mensen op zoek zijn naar casual of avondkleding dat ze meteen aan ons denken.’